tisdag 12 april 2011

Fixat layouten

Jag har fixat egna grejer i layouten och satsat på att få MVG.

Det jag gjorde först var att lägga till en besöksräknare på bloggen. Den finns nu upp i vänstra hörnet på bloggen. Det blev rätt bra för förut fanns det ju inget där så¨det såg lite små tomt ut men nu ser det bättre ut.

Längst upp på bloggen så ligger det en stor bild som är delad på tre ser det ut som och så står bloggadressen en bit ner på bilden. Den bilden i alla fall har jag tagit själv på ett ställe i Spanien där de fanns massa olivträd. Sen har jag redigerat bilden så det ser ut som om den är delad i tre och sen skrivit dit bloggadressen.
Det här gör att bloggen får lite mer färg och ser trevligare ut.

Sen har jag också laggt till ett bildspel med olika målningar som Salvador Dali har målat, och lite andra bilder som har med honom att göra bland annat självporträtt av honom. Det bildspelet ligger uppe i vänstra hörnet så där blir också lite mer färg, så det ser snyggt ut.
Jag tyckte att just den bilden passade väldigt bra. Jag valde en röd bakrund på bloggen och på den här bilden så var det som röd jord under träden så jag tyckte att det passade. Jag blev väldigt nöjd med bilden i layouten :)

Det ser inte lika tomt ut på bloggen nu. Jag tyckte att det blev bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar