tisdag 31 maj 2011

Fotoprojektet

Sommarkvällar vid vatten

Tyst

Sommarglädje

Vår

Båtfärd


Fotodagbok

Innan jag tog alla bilder bestämde jag mig för att fotograferade solnedgångar vid vatten. Så temat kan man väl säga är sommarkvällar vid vattnet.

Den första bilden jag tog var inte riktigt planerad att jag skulle ta. Det var väl egentligen ingen av bilderna, man vet ju inte när det är en fin solnedgång samtidigt som man är vid vattnet. Men jag har lyckats fånga det på bild vid fyra olika tillfällen. Den första tog jag nere vid sjön i Grebo precis efter att solen hade gått ner. Jag tog en promenad och gick förbi sjön och himlen var jättefin och så speglade den sig i vattnet.

Den andra bilden tog jag när jag var på väg till Göteborg och bussen tog en paus i Jönköping precis vid vattnet. Det var sent på eftermiddagen så solen höll på att gå ner. Och då tyckte jag att bilderna jag tog skulle passa perfekt till mitt fotoprojekt till skolan.

Den tredje bilden: Då såg jag ut genom fönstret hur solen höll på att gå ner. Så jag greppade mobilen och sprang ner till sjön i Grebo för att ta kort på det till projektet. Jag hann! Det blev några fina kort. Och den finaste fick vara med här.

Den fjärde och sista tog jag i stugan. Vi var ute med båten ganska sent på kvällen och såg hur solen gick ner ute i skärgården. Då tog jag en bild och det fick bli min sista bild till det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar